تفاوت بین حکاکی لیزری و برش لیزری

حکاکی لیزری

تفاوت بین حکاکی لیزری و برش لیزری

اگر کار اصلی شما از دستگاه لیزر، برش باشد، برش لیزری و اگر در جهت حکاکی به کار رود، حکاکی لیزری نامیده می شود.دستگاه هایی که کارلیزر صنعتی را انجام می دهند و خدماتی نظیربرش لیزری و یاحکاکی لیزری را ارائه می دهند، عموما یکسان هستند .با توجه به نوع استفاده از دستگاه برای انجام برش یا عمل حکاکی متفاوت نامیده می شوند.

اگر کار اصلی شما از دستگاه لیزر، برش باشد، برش لیزری و اگر در جهت حکاکی به کار رود، حکاکی لیزری نامیده می شود. در ادامه قصد داریم با بیان توضیحات بیشتر تفاوت میان برش و حکاکی لیزری را بهتر بازگو کنیم.

طریقه کارکرد دستگاه حکاکی لیزری

در ابتدا لازم است فرایند حک لیزری را توضیح دهیم .حکاکی لیزری در واقع ایجاد اشکال مختلف، گرافیک و تصاویر متنوع بر روی انواع متریال همچون چوب، چرم، فلز وبوسیله دستگاه لیزر می باشد. درعمل حک لیزری، دستگاه به صورت افقی روی خطوط اشکال حرکت کرده و نقطه به نقطه و خط به خط روی سطح مورد نظر حکاکی را انجام می دهد .

این فرایند را می توان حکاکی لیزری شبکه ای نیز نام برد. بر روی سطوح و متریال های مختلف می توان طرح لوگو، انواع آرم ها و تمبر ها را نیز حکاکی کرد که پرکاربردترین آن حکاکی لیزری فلزات و حک سریال نامبر و روی فلزات
می باشد.

در فرایند برش لیزری طرح مورد نظر بوسیله حرارت اشعه لیزر برش داده می شود .برش لیزری را می توان بر روی انواع متریال همچون چوب و فلز با اندازه وطرح دلخواه انجام داد .از جمله کاربردهای دستگاه برش لیزری می توان به ایجاد خطوط و منحنی های هندسی، برش اشکال مختلف همچون برچسب ها، حروف و علائم اشاره کرد.

 

شرکت لیزر بی تی سی قادر به انجام خدمات حکاکی و برش لیزری بر روی انواع متریال کوچک و بزرگ (چوب، فلز، پلاستیک، چرم، کاغذ، شیشه، سنگ و پارچه) با کیفیتی بی نظیر است. دستگاه های لیزر بی تی سی بر اساس نیاز تمامی مشتریان توانایی انجام هر دو فرایند حکاکی و برش لیزری را دارا می باشد.

.

سایز و انواع دستگاه های لیزر با توجه به نیاز شما متفاوت است. شرکت بی تی سی یکی از با سابقه ترین شرکت ها در زمینه خدمات لیزر صنعتی و خدمات حکاکی لیزری آماده انجام سفارشات حکاکی لیزری وبرش لیزری بر روی اجناس مختلف اعم از حکاکی لیزری فلزات  و برش لیزری فلزات و همین طور حکاکی لیزری غیرفلزات و برش لیزری غیر فلزات با بهترین کیفیت میباشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماتماس با ما